19 d’abr. 2014

Marató dels 4 Rius - v2

Un any més per setmana santa dedico un dia a marxa de excursió en solitari i gaudir d'una gran ruta de MTB buscant gaudir del millor entorn possible, aquest any repeteixo una ruta feta ara fa 4 anys com a entrenament final de cara al Soplao.
La ruta comença de bon matí sortint de casa en busca del riu per on faré l'aproximament als Pots de Tortosa Beseit, sobre les 7h surto de casa i al passar per l'ermita de l'Orito primera foto.
Una vegada damunt de la bici i al riu, pedalant a un bon ritme pujo cap a St.Rafel, les Cases del Riu i finalment passant per la gravera entro a la carretera de puja al embassament de Ulldecona on torno ha parar per a veure com anem de reserves d'aigua per a aquest estiu que es preveu sec.
La pujada per la pista de les Vallcaneres com sempre molt llarga i pesada, però es fa en il·lusió sabent que es la única pujada llarga i dura del dia. Poca gent hem trobo entre que es molt prompte i que ja de normal per aquí hi ha poca gent però un parell de cabres que pasturen per la vora de la pista es veuren sorpreses al meu pas a uns escassos metres.
Passo pel Mas de les Vallcaneres i continuo pujant ja olorant el punt final de la pujada allí on hi trobo la cadena que barra el pas als transit motoritzat. A partí d'aquest punt un puja baixa bastant exigent passant prop del refugi de la Font Ferrera i més avall passant prop de la Casa del Rei entro a la pista de Caro Fredes emprenent un altra vegada una forta pujada fins al encreuament de Beseit on comença la baixada.
El dia esta espectacular, sense cap núvol, avui es poden veure els Ports en tot el seu esplendor. En menys de 4 hores em planto a Beseit passant per l'entrada de les gúbies on avui hi haurà over-booking, l'altra vegada que vaig fer esta volta vaig para a agafar aigua per que no sabia on en tornaria a trobar avui passo de llarg. Després de rodar una bona estona pel riu d'Ulldemò hem toca fer una pujada per pista perduda direcció al camí vell ara sender de Cretes.
La sendera dura poc hi passa a ser pista novament entre cultius de ametlles, creuant la carretera de Vallderoures s'arriba a la pista de Cretes on hem para un cotxe de turistes que busquen el Toll del Vidre, després de fer de guia turístic continuo un parell de kilòmetres més per arribar a la Via Verda on sobre el pont menjo una mica observant passar als meus nous companys de ruta, els turistes.
Avanç he dit que no he parat a la font de Beseit la rao es que baixant per la Via Verda a cada estació hi ha un sortidor on pots agafar aigua i descansa a les tauletes, però en un dia com avui trobar un lloc tranquil per a fer un mos sense haver de aguantar un gos o algun xiquet cridant es fa difícil. Al arribar a Bot paro per falta de líquid al camel-back..
Resseguint la Via Verda i passant pels llocs espectaculars que aquesta amaga arribo a l'Ebre on torna a canvia el paisatge, ara vaig entre tarongers. Al arribar a Xerta torno a possar aigua esta vegada a la botella de la bici que me l'he begut dinant a la Font Calda. Continuo baixant cap a Tortosa, l'altra vegada vaig anar en busca del Canal del Xerta-Senia per a tornar a casa, ara no prefereixo continua baixant. Passo Roquetes on surto de la Via Verda i continuo pel canal en busca del Barranc de la Galera a l'altura de Mianes per on retornaré cap a casa.
Ja enfilant el últims kilòmetres passo per un tarongeral que encara no esta collit i paro a menjar-me mitja dotzena de taronges sucosetes. Passo Masdenverge, Freginals i finalment les Ventalles, d'aquí ja puc veure la punta del Castell que m'indica que ja estic a casa.